tassie - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Stijn en Teije Horst-Lechner - WaarBenJij.nu tassie - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Stijn en Teije Horst-Lechner - WaarBenJij.nu

tassie

Door: steijen

Blijf op de hoogte en volg Stijn en Teije

12 Maart 2010 | Australië, Melbourne

Zo eindelijk weer eens een verslagje

even een aantal dingen uitleggen: ons internet is vrij duur dus zo nu en dan plaatsen we eens wat! verder kunnen we hier geen foto's uploaden dus doen we dat een andere keer. Ook door het kleine beetje internet dat we kopen kunnen we al jullie reacties lezen maar niet altijd reageren. dat is niks persoonlijks; dat heeft alles met budgeteren te maken!

We zijn al sinds zondag bezig om een ticket naar Hobart (tasmanie) te regelen. zondag zijn de winkels alleen dicht, maandag gek genoeg ook (labour day) en dinsdag is het ons gelukt! voor 194 dollar hadden we een ticket van Melbourne naar Hobart en van Hobart naar Sidney. Woensdag kregen we helaas een SMSje dat de vlucht van donderdag was gecanceled. Balen balen balen, ons dagje St. Kilda draaide dus uit op een dagje naar het Flight Centre maar we hebben uiteindelijk toch nog een andere vlucht kunnen krijgen!

Zo nou onze laatste dagen Melbourne alweer gehad! we hebben daar lekker veel pannenkoeken gemaakt (iedereen wilde het recept hebben). Veel leuke mensen ontmoet, maar dan is het ook tijd om te gaan. als je langer dan een week blijft, dan is de kans groot dat je blijft plakken. (Wij ontmoetten er mensen die daar enkele maanden zaten)

Wij zijn donderdag 4pm lokale tijd naar Hobart gevlogen. We hadden een hostel geboekt waar we nu zitten! Zeer grote gezamelijke ruimte maar redelijk 'messy'. gisteren sliepen we tijdelijk in een 4bed dorm omdat de 8bed dorm vol zat. er zaten dus 2 andere jongens op de kamer, die hadden werkelijk elk stukje grond in beslag genomen. echt een rommeltje. Gelukkig zitten we nu met 4 meiden op een kamer, die zijn iets minder rommelig! We hebben een beetje met ze gepraat en morgen nemen ze ons mee naar de stad (even de markt zien etc).

Verder zagen we plotseling ineens de Sea Shepperd in de haven van Hobart liggen! (voor degenen die het niet kennen: 2 schepen met activisten die als doel hebben de walvisvangst door de japanners terug te dringen. Het is een programma op Discovery) Het schip 'Steve Irwin' lag hier in de haven! We hebben foto's maarja we kunnen ze helaas niet uploaden!

nou dit was het dan! again thanks for readin' mate

• 12 Maart 2010 - 10:40

Ria:

nou, had ik een reactie geschreven en toe was-ie opeens verdwenen. Ik ben aan het werk, maar kon het niet laten om even te kijken. Heel fijn om even wat van jullie te horen! Goed dat jullie moeten budgeteren (leerzaam), maar iets om wat geld mee te verdienen is natuurlijk ook interessant. Dan zie je het land weer vanaf een andere kant. Margaret had nog een goede tip om naar Sidney te gaan. Misschine heeft ze gemaild. Is vliegen niet erg duur? Met een bus of trein kun je veel van het land zien ... Nou ja, jullie keus. Liefs voor allebei!

• 12 Maart 2010 - 10:51

Judith:

Wauw, de Sea Sheppard! Dat vind je wel wat, he Stijn? Had je niet de neiging om aan boord te gaan? Fijn dat het weer zo veel beter is. Ben benieuwd of jullie al bruin zijn. Veel plezier in Tasmanie!

• 12 Maart 2010 - 11:48

Boris:

Klinkt erg goed allemaal, erg vakantie. Wel bijzonder dat jullie zulke beroemde schepen hebben gezien. Ik hoop dat jullie een fantastische tijd hebben op Tasmanië. En nu nog die beruchte duivel zien! Zwart met een witte v-kraag - zo zag een voetbalshirt er vroeger uit.

• 12 Maart 2010 - 12:42

Suzanne:

Oef, heftig begin van de reis! super leuk, alles beter dan alleen maar gewoon/niets bijzonders/naar verwachting enzo! Hoezo meisjes iets minder rommelig...nou je nicht...mag ik niet zeggen hè!Als je lekker kunt koken maak je overal vrienden,samen eten is altijd goed voor sociale contacten. Gaaf om the sea shepherd in het echt te zien, lijkt me een donker en dreigend geval om te zien! Hey, fijne reis verder!
    liefs
    Suzanne

• 12 Maart 2010 - 12:49

Maura:

oelala, ik ben stiekem wel wat jaloers op jullie hoor! Wat een leuke dingen allemaal zeg ;D

en ik had al even gespiekt bij weersverwachting Hobart, wat een heerlijke temperaturen zeg!

heel veel plezier,

liefs!

• 12 Maart 2010 - 15:13

Roos:

Haha ik moest wel even lachen hoor, Stijn die klaagt over een rommelige hostelkamer, ik ben anders gewend ;) Of was het alleen Teije die daar last van had?

Super dat jullie de Sea Sheperd gezien hebben. Veel plezier daar in Tasmanie!

xx Roos

PS: Goed nieuws uit Nederland: Bos is opgestapt en Cohen stelt zich kandidaat als lijsttrekker van de PvdA! Dat geeft wel hoop voor de komende verkiezingen..

• 12 Maart 2010 - 18:41

HansR:

Een reisje is regelen, regelen en regelen. Gaat lekker zo. Snap niet helemaal hoe dat internet daar werkt dan. € 2 per uur moet toch kunnen? Maar goed we zien het hier wel. Ria heeft het wel over trein en bus. Kun je ook nog lopen aan toe voegen :)

28° is ook een stuk beter dan wat jullie hadden trouwens. Al gesurft? Veel plezier!

• 13 Maart 2010 - 08:22

Theo:

hallo tasmanianen!
    fijn om te lezen dat het jullie goed gaat.
    reuze benieuwd wat jullie nu weer beleven.
    ben écht jaloers.
    vandaag met de hele family (behalve Jurre)+ Hella in amsterdam voor de mattheus vanavond in het concertgebouw; heel gezellig.
    h.groeten en geniet volop!!!
    laaaaaaater
    theo

• 13 Maart 2010 - 12:50

Elisabeth:

Hoi allebei.....jammer dat het uploaden van foto's moeilijk is....ik ben altijd in voor mooie beelden....aan de reactie van Theo moet ik toevoegen dat ik ontbreek in de hele familie voor zijn concert vanwege een gebroken arm...helaas, pindakaas. Ik hoop dat jullie door een mooi landschap gaan en veel leuke ontmoetingen zullen hebben. verder veel plezier gewenst in aangename temperaturen...doei....

• 15 Maart 2010 - 09:52

Jorien:

Hoi mannen!
    Heb net de link naar jullie site ontvangen dus ben weer helemaal up-to-date! Klinkt avontuurlijk allemaal. Nu al zoveel nieuwe dingen beleefd en gezien, helemaal top. Volgens mij gaan jullie nog een hele mooie tijd tegemoet met jullie twee! Benieuwd naar de vervolg verhalen! Enjoy mates!

Liefs, Jorien

• 17 Maart 2010 - 15:03

Frank S:

ik volg jullie wel maar
    reactie op zeer laag pitje, wacht af tot ze wat inzakken. ondertussen lijkt de lente hier los te gaan:
    veel werk in de tuin.
    dan een groet voor beiden
    by by
    wat een trip!!

• 21 Maart 2010 - 17:29

HansR:

Ik lees hier verhalen over behoorlijk slecht weer en veel wind in het noorden. Iets van gemerkt?

• 22 Maart 2010 - 12:39

Lennart:

He heren,
    Wat leuk om wat van jullie te vernemen. Vervelend dat het internet vrij duur is, maar ik zou m'n geld ook liever aan iets anders besteden daar!

Leuk dat jullie de Sea Shepperd hebben gezien :-)
    Inmiddels zijn jullie zeker alweer terug van Tasmania? Goede keus om weer verder te kijken en niet te blijven hangen inderdaad. Hebben jullie al werk gevonden? ;-) Met hoeveel maanden wordt de terugreis uitgesteld? haha

Veel plezier mannen en vooral genieten van alles om je heen... alles? Ja alles! Ook het vrouwelijk schoon B-)

Al kangaroo gegeten? Als je geen geld meer hebben, gooi dan zo'n platgereden kangaroo op de Barbie! Of een Tasmaans duiveltje! Die liggen er genoeg!

Groet'n!!
    Lennart

• 23 Maart 2010 - 20:53

Tineke:

Tja, dat klinkt logisch: alles dicht op labour day...Nou ja, ik moet m'n mond houden: wij bij de gemeente zijn ook vrij op de dag van de arbeid. Leuk om jullie verhalen te lezen. Paul en ik zijn erg jaloers op de avonturen van jullie en Mark! Geniet ervan! Wij blijven jullie belevenissen volgen.