Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Stijn en Teije Horst-Lechner - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Stijn en Teije Horst-Lechner - WaarBenJij.nu

Melbourne

Door: steijen

Blijf op de hoogte en volg Stijn en Teije

07 Maart 2010 | Australië, Melbourne

Hallo allemaal!!

sorry voor het verslagje van gister, was per ongeluk onvolledig.. door een foutje is het alleen het begin erop geplaatst!

We zijn nu al een paar dagen in Melbourne, en hebben al veel gezien. Dit weekend was er hier het Moomba festival, aan de rivier. Het houdt eigenlijk in dat ze een gigantische kermis hebben en er allerlei straatartiesten zijn die geld proberen te verdienen. Daarnaast worden er ook nog wedstrijden gehouden. Vooral waterskiwedstrijden maar ook BMX en misschien nog wel meer wat we niet mee hebben gekregen.
Gister werd onze middag op Moomba alleen ruw verstoord.. We waren rustig aan het wandelen langs de rivier, toen plotseling de wind enorm opstak en de donkere wolken in de verte wel heel dichtbij kwamen. Wat er vervolgens gebeurde had niemand van ons ooit verwacht: binnen een uur tijd had het zo hard geregend/geonweerd/gehageld dat de straat waar wij stonden was verander in een kleine rivier die tot halverwege je kuiten kwam.. Daarnaast viel de temperatuur ongeveer 10 graden!! Maar nu, een dag later, lijkt het al alsof er niks gebeurd is.. Volgens locals is het typisch Melbournes dat het weer zomaar omslaat.

Verder hebben het centrum gezien. Ze houden hier heel erg van shoppen, en dat is goed terug te zien aan het idiote aantal winkels in de stad.

Gister avond hebben we ook een Aussie Rules footie match gezien.. Dat was heel erg leuk. Voor de duidelijkheid: die sport valt te vergelijken met een soort chaotische, ruigere vorm van rugby op een ovaal veld met ongeveer 18 spelers per team op het veld.. Het is leuk om te zien, en in Melbourne is iedereen er gek van. De sport komt hier dan ook vandaan..

Bedankt voor het lezen en tot volgende keer!!

• 07 Maart 2010 - 11:04

HansR:

OK! Wel koud daar. Kouder dan ik dacht.
    Blijkbaar hebben jullie een heel avontuur gehad bij de douane. En je was nog wel naar de kapper geweest :)
    Veel plezier verder!
    Vergeet de foto's niet.

• 07 Maart 2010 - 11:07

Elisabeth:

Hoi Teije ( en Stijn)....veel dank voor het toezenden van jullie verslag...kan ik een beetje meereizen ook. Jullie hebben een mooie combi gemaakt van jullie beider namen en jullie hebben dus een indrukwekkende Aussi "doop"ondervonden. Ik heb op Google Earth, Teije, Melbourne even opgezocht en kreeg toen wel de indruk van een gigantisch grote stad, waarbij Groningen een dorp lijkt...klopt dat een beetje? Nou, ik ben belangstellend voor volgende verhalen en veel plezier met alles....doei, Elisabeth

• 07 Maart 2010 - 11:54

Ria:

heb mijn reasctie per ongeluk bij de border security gezet, omdat ik keek of daar nog een aanvulling op was gekomen...
    Zit aan de brunch met Jurre gezellig jullie verhall te lezen.

• 07 Maart 2010 - 16:06

Judith:

Wauw, klinkt wel als een spannend begin allemaal. Als dat zo drie maanden doorgaat, hebben jullie net zo lang nodig om het allemaal te verwerken, ben ik bang...
    Stijn, toch maar goed dat je een regenjack meehebt..

• 07 Maart 2010 - 20:31

Roos:

Wat een ervaring, zo'n regenbui, het eerste avontuurtje is al binnen! Ik begin nu al een beetje jaloers te worden haha.
    Leuk dat jullie al zoveel gedaan hebben, ga zo door en geniet ervan!

• 08 Maart 2010 - 18:33

Maura:

Leuk om te lezen dat alles goed gaat en jullie het leuk hebben daar!
    Goh, wat een belevenis met zulk weer zeg, ben benieuwd naar de foto's ;) veel plezier nog verder!

veel liefs!

• 10 Maart 2010 - 11:20

Marnix:

Hoi Teije en Stijn!
    De trip begint al goed heftig haha :-)
    Maar volgens mij gaan jullie nog heel nog heel veel leuke dingen meemaken en aanschouwen, jullie reislust te bezien...
    Kijk uit naar jullie volgende reisupdate!

Veel plezier, Mar