Roadtrip - Reisverslag uit Launceston, Australië van Stijn en Teije Horst-Lechner - WaarBenJij.nu Roadtrip - Reisverslag uit Launceston, Australië van Stijn en Teije Horst-Lechner - WaarBenJij.nu

Roadtrip

Door: steijen

Blijf op de hoogte en volg Stijn en Teije

24 Maart 2010 | Australië, Launceston

Hallo beste mensen!! Het vervolg:

De laatste dagen in Hobart hebben we lekker rustig aan gedaan. We zijn naar de Salamanca Market geweest, en hebben een dagje rondgeslenterd in de Royal Botanical Gardens..

En toen begon onze roadtrip! In ons hostel in Hobart ontmoeten we een paar meisjes die nog op zoek waren naar mensen die mee wilden rondreizen in een auto, door Tasmanie. Dat wilden we natuurlijk wel! Het scheelde veel geld en dan zagen we ook nog meer..

Even een voorstelrondje van het groepje: Karoline uit Duitsland, Marie uit Frankrijk, Wei-Chi (Vicky) uit Taiwan, en Teije en Stijn uit Nederland. Een kleurrijk gezelschap!

Dus nadat alle voorbereidingen getroffen waren, gingen we op weg. De eerste bestemming: Eaglehawk Neck, bij Pirate's bay. Daar hebben we een enorme hoeveelheid geerodeerde rotsformaties gezien, die namen droegen als Devil's Kitchen, Remarkable Cave en the Blowhole..
In Eagelhawk neck hadden we een hostel geboekt bij een vrouw die nog een 'extra huis' voor gasten heeft. Dat kwam erop neer dat wij een eigen huis voor onszelf hadden! Wel met een septic toilet en regenwatervoorzieningen, maar toch was het ernstig mooi.
De volgende dag vertrokken we naar Port Arthur. Dat is een oude gevangeniskolonie van de Engelsen. Eerst deed het dienst als een plek om hout vandaan te halen, maar toen ze erachter kwamen hoeveel talent het gebied had (door de natuurlijke ligging) om dienst te doen als gevangenis werd het gelijk omgebouwd. Het was indrukwekkend om te zien, ondanks dat er door twee branden ongeveer 60 procent van de bebouwing verloren was gegaan.
Dag 3: Bicheno. Hier hebben we een lange wandeling gemaakt in een nationaal park. Het eerste uur moesten we een berg beklimmen. Daarna stonden we voor de keus: zelfde snelle weg terug, of door de rivierbedding lange weg 'rockhoppen'. Zo avontuurlijk als we ingesteld waren besloten we natuurlijk om het laatste te doen.. Het was erg leuk, maar na 2,5 uur in de volle middagzon hadden de meeste mensen uit ons groepje het al wel gehad.. Sommigen dachten zelfs dat we fout waren gegaan, maar gelukkig na nog een kwartietje hoppen was daar eindelijk het eindpunt! Zelfvoldaan zwommen we nog een uurtje in de rivier, en keerden terug naar het hostel.
De dag daarna gingen we naar Wineglass Bay, een strand zoals je ze alleen op ansichtkaarten ziet.. Daar hebben we een wijntje gedronken, en wat vrolijke wallabies zien rondlopen.. 'S avonds reden we naar st. Helens voor de overnachting, en reden de volgende dag door naar Bridport. Van daaruit gingen we naar een ander nationaal park, met een mooie waterval.. Verder hadden we een hostel aan zee, en zaten we in de family room, met eigen badkamer. Dus hebben we lekker rondgehangen bij het hostel.
Vervolgens gingen we naar Launceston, waar we nu dit bericht ziten te schrijven.. Over een uur gaat onze bus naar Hobart, en over een dag vliegen we naar Sidney, waar het volgende deel van onze Autralie reis begint..

Bedankt voor het lezen, en tot de volgende keer!!!

• 24 Maart 2010 - 08:48

HansR:

Geërodeerde rotsformaties, ik wist niet dat jullie geologen in spe waren ; )
    Mooi hoor.
    Mooie foto's ook, dank.
    Ben benieuwd naar het vervolg.

• 24 Maart 2010 - 14:08

Hedwig:

nou, dit klinkt wel heeel leuk, zou bijna jaloers worden:(

• 24 Maart 2010 - 15:37

Roos:

Haha 2,5 uur rotshoppen klinkt inderdaad een beetje als teveel van het goede :P
    Leuk dat jullie weer zoveel gedaan hebben! Ben benieuwd naar wat er in Sydney op jullie te wachten staat..
    Have fun! xx

• 25 Maart 2010 - 15:29

Judith:

Jaloers! Ik wil ook vakantie...!!!
    Jullie zitten inmiddels alweer in Syndney. Ben beniwud hoe die stad is.

Dag!