Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Stijn en Teije Horst-Lechner - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Stijn en Teije Horst-Lechner - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: Steijen

Blijf op de hoogte en volg Stijn en Teije

03 April 2010 | Australië, Sydney

Haha beste lui, daar zijn we weer.

We zijn veilig in Sydney aangekomen. Nu alweer een week in Sydney, echt ongelofelijk dat we vorige week nog op Tasmanie zaten.

25 maart vlogen we van Hobart naar Sydney. We hadden een hostel gehuurd in Kings Cross (the Funkhouse) op aanraden van Noah die we hadden ontmoet in Melbourne. Kings Cross is de feestwijk van Sydney, en dat viel te merken. Wij kwamen om 22;15 aan, en toen was het feest al in volle gang. Helaas waren wij te moe deze avond dus zijn wij maar direct naar onze kamer te gaan. Super relaxte kamer hadden we; er stond een 46'' HD tv met kabel die van onze roommate was. Een beetje raar was het wel. Onze kamergenoot, Brad, die leefde al 18 maanden in dat hostel. Hij zei dat hij z'n huis aan het afbetalen was en dat hij in het hostel mensen tegenkwam die voor hem konden werken (hij heeft een soort verhuisbedrijf). Wij vermoedden echter dat hij te lui was om een beetje voor zichzelf te zorgen, te zien aan de rommel op de kamer en het feit dat hij -alle tijd die niet werd besteed aan slapen of werken- alleen maar zat te gamen. voor de rest best een toffe gast hoor :D

Het bleek een prima hostel te zijn, elke avond kon je mee met de 'partybus' die het hostel verzorgde. Die bracht je naar een bepaalde pub of disco waar je gratis naar binnen mocht en vervolgens ook nog gratis bier kreeg. Wij maakten hier een 'binbag-party' mee; een feest waarbij de dresscode 'iets met een vuilniszak' was. Ook kreeg je hier nog een gratis maaltijd en 2 gratis bier, ontzetten gaaf!
Dit was tevens de laatste avond van de entertainment mannager Ian (de man die elke avond voor onze bier+entree zorgde) waardoor wij ook nog een gratis verzorgde BBQ kregen op het dak van de Funkhouse.

Overdag zijn we maar een beetje door Sydney gaan lopen. We zijn natuurlijk naar 'the opera house' gegaan en we zijn door de royal botanical gardens gelopen. Ontzettend mooi die gardens; midden in zo'n wereldstad vind je een zeer indrukwekkend park waar overal vleermuizen rondvliegen. Echt waar, de bomen hangen er vol mee.

Na 3 dagen Kings Cross hadden we het wel weer gehad. Het is leuk voor even al dat feest, de drank, de drukte, het verkeer en het mega drukke centrum, maar daarna hadden we het ook wel weer gezien.

Toen zijn we naar Manly vertrokken. Manly is een ontzettend mooi gebied aan de oostkant van sydney. We zitten hier nu al een tijdje in een hostel die 200m van het strand zit. Dat strand staat volgens mij zelfs in de top 10 van de wereld. Dat kan ik opzich wel geloven: het is een ultieme surfplek (wat we overigens gisteren ook hebben gedaan), de zee is azuurblauw en het strand is brandschoon. Verder is het gebied ook ontzettend mooi, we zitten vlak bij een nat. park en er hangt hier een ontzettend goede sfeer. vandaar dat we hier ook al bijna 7 dagen zitten :D.

We hebben hier ook een prima hostel en hele leuke kamergenoten. Een Duitse jongen die kwam net terug van een trip door australie en moest zijn auto verkopen. Toen dat eindelijk was gelukt zeiden wij voor de grap dat hij ons dan wel eens op bier kon trakteren, maar hij was zo blij dat hij meteen naar de supermarkt rende. De dag daarna hebben wij pannenkoeken gebakken voor hem en onze andere kamergenoot Lionel, een brazilliaan, die daar zo blij van werd dat hij ook weer een krat bier voor ons haalde. (Bedenk wel dat dat minstens 4x zo duur is als in nederland).

Veder hebben we het hardlopen ook een beetje op weten te pakken. Ik (Teije) heb in Hobart nieuwe schoenen gekocht en sindsdien hebben we om de dag of om de 2 dagen elke keer gelopen. Gisteren heb ik zefs 1 uur achter elkaar weten te lopen van hier naar het nat. park (North Head), daar is een uitzichtpunt waar je aan de ene kant de oceaan ziet en aan de andere kant uitkijkt over de gehele syline van Sydney. Ik heb foto's gemaakt, maar die kan ik hier niet uploaden dus die komen later. Stijn was er gisteren niet bij maar die heeft vandaag weer drie kwartier gelopen. Morgen gaan we 3 tot 4 uur hiken naar de Mosman Junction. Dat schijnt een hele mooie wandelroute en een hele mooie buurt te zijn.

Nou zijn we ook al wel weer lang genoeg in Sydney dus we zullen wel weer door moeten. We zijn sinds kort lid geworden van W.W.O.O.F. (willing workers on organic farms) dat is precies zoals de naam het zegt: Werken op een biologische boerderij in ruil voor eten en onderdak. Daar zijn we wel aan toe want dat rondreizen wordt op den duur ook wel wat vervelend. Luxe probleem? geen idee, wat ik wel weet is dat het gewoon ongelovelijk vermoeiend is om gemiddeld 3 dagen op een plek te blijven en alsmaar nieuwe dingen te moeten zien. Eventjes werken is dan ook wel goed voor de geest. Daarna gaan we weer lekker rondreizen
We zijn nu een plek aan het zoeken om dat te doen maar dat wil helaas nog niet echt lukken.
Maandag vertrekken we naar de Blue Mountains, een nat. park ongeveer 2 uur ten westen van Sydney. We hopen dat we daar kunnen gaan WWOOF& maar als dat niet kan, dan gaan we gewoon genieten van de beeldschone natuur. We moeten immers toch een keer weer verder reizen.

Verder nog een ding:
het tijdverschil was eerst +10 uur. In NL is echter de zomertijd van start gegaan en morgen gaat hier de wintertijd in. Dat betekent dat het tijdverschil nu +9 uur is en vanaf morgen nog maar +8. Dat betekend 10;00 in NL = 18;00 in Oost-Australie.

Maandag heeft Teije weer een nieuw mobiel nummer en dat vermeld hij dan wel weer in het volgende blog.

Voorlopig lijkt dit me wel weer even genoeg tekst. Mijn ogen worden al een beetje vierkant, dus ik neem zo een paracetamol en ik ga lekker naar bedje toe!

Veel leesplezier toegewenst en tot gauw.

groeten,
Stijn en Teije

• 03 April 2010 - 12:11

HansR:

Echt geweldig, levend verslag. Moe worden van het feesten, wie had dat gedacht ;)
    Ik wacht op de foto's

• 03 April 2010 - 12:29

Roos:

Nou, pannenkoeken bakken is toch wel een soort basic-skill om vrienden te maken in het buitenland zo te horen. Die ga ik onthouden ;)

Succes met het wwoofen, zou leuk zijn als dat lukt..

Slaap lekker heren!

• 04 April 2010 - 15:26

Judith:

Hello boys,

Allereerst een fijn Pasen in Australie gewenst. Eten ze daar ook allerlei eieren en eitjes?

Als jullie nog een paar weken blijven is het tijdsverschil waarschijnlijk opgeheven...? (Roos vindt dit een slechte grap, nou, ik niet!)

Ik snap dat alle indrukken en het reizen vermoeiend is. Geniet van de natuur in de Bluw Mountains en ik hoop dat jullie een mooie wooffplek vinden.

Dag!

• 04 April 2010 - 19:46

Ria:

Wat een leuk verslag: zo krijgen we echt een beeld van wat jullie allemaal uitspoken. Ik heb begrepen dat de foto's via een andere link komen. Maak je niet druk hoor: als het niet lukt, zien we ze thuis wel. Zo'n ouderwetse diashow, leuk man!

• 04 April 2010 - 20:52

Boris:

Zo jongens,

Al een maand in Australië en dan eindelijk pannenkoeken met bier. Nu nog een kangeroebiefstuk.

Veel plezier in de Blue Mountains. Hoop dat je geen hoogtevrees hebt!

• 04 April 2010 - 22:14

Maura:

Tijd vliegt voorbij zeker, met al die leuke dingen die jullie daar doen ;)

Ben benieuwd naar jullie verhalen vanuit de Blue Montains, ik was al een beetje aan het googlen geweest en, wauw! ik zat echt te kwijlen achter de computer joh, haha.
    Is wel even wat anders dan die saaie kilometers grasvelden vol met koeien he?! ;D

Geniet ervan!!!!

veel liefs

• 05 April 2010 - 12:04

Elisabeth:

Hoi allebei.......leuk en interessant om dit allemaal te lezen....Australie was ook de afgelopen week een paar keer in het nieuws via de Beagle-reis mbt het Darwinjaar....zowel op de tv als in mijn tv-gids...zelfs het Sydney operahouse werd ergens beschreven en dat hebben jullie nu zelf gezien....volgens de boeken hebben jullie nu het recht om je wereldreiziger te noemen!.....ben benieuwd hoe het jullie vergaat op die biologische boerderij....doei...tot de volgende keer hoor....

• 06 April 2010 - 20:19

Marnix:

Aan de paracetamol? Volgens mij hebben jullie het wel erg naar jullie zin of niet hahaha? Vond het weer erg leuk om te lezen. Hoop dat jullie op die farm mogen werken, lijkt me een leuke ervaring.

Groetjes aus Holland,

Marnix

• 07 April 2010 - 11:07

Jorien:

Hej mannen,

Wat een verhalen zeg! Leuk dat je zoveel verschillende mensen tegenkomt. En ook nog sportief bezig dus..maar ja, dat moet ook wel na al die biertjes ;) Ben ook benieuwd naar alle foto's straks! Hier in Nederland begint trouwens ook eindelijk het zonnetje te schijnen! G'day! Veel liefs, xx Jorien